Ismerd meg történetünk és motiváld magad!
Hivatásos katonából vállalkozó – egy új küldetés története
Több mint két évtizeden át hivatásos katonaként szolgáltam, és bár a hivatásom mindig is fegyelmet és elhivatottságot követelt, egy idő után egyre gyakrabban motoszkált bennem a gondolat: hogyan lehetne egy olyan vállalkozást építeni, ami szabadabb kereteket ad, környezetbarát, és még anyagilag is megéri? Tudtam, hogy valami mást akarok létrehozni. Valami olyat, ami túlmutat a megszokott vállalkozói sémákon.
2016-ban találkoztam először egy vízmentes autóápolási technológiával. Az ötlet izgalmas volt, sőt forradalminak tűnt – de a megvalósítás akkor még gyerekcipőben járt. A termékek nem működtek megbízhatóan, így elindultam egy úton: elkezdtem kutatni, kísérletezni, tesztelni – mindent, ami a kezem ügyébe került. Addig nem nyugodtam, amíg nem találtam meg azt a megoldást, ami ténylegesen működik.
Több tucat terméket próbáltam ki – az olcsóbbaktól a prémium, világszínvonalú megoldásokig. Az autóápolás önmagában nem új dolog: az Egyesült Államokban például már 1901 óta létezik iparági szinten. De vízmentes autótisztító szer? Az még mindig ritkaságszámba megy. Ez lett a kihívásom: megtalálni azt a kombinációt – terméket, hígítást, technológiát, eljárást–, amivel valóban hatékonyan, gazdaságosan és környezettudatosan lehet autót tisztítani víz nélkül. Rengeteg időt, energiát és pénzt öltem bele, de most már biztosan állíthatom: megérte.

2018 tavaszára sikerült elérnem, hogy fél centiméter sár rétegig el tudjuk távolítani a szennyeződést a gépjárművekről, így júniusban el tudtam kezdeni az önálló családi vállalkozásom.

Kezdetek – a Mobilis szolgáltatások első lépései
Minden vállalkozásnak megvan a maga induló sztorija – a miénk pedig szó szerint a járdán kezdődött. A nulláról indultunk, mindenféle háttér vagy befektető nélkül. Az első hónapokban mindössze négy alap szolgáltatás szerepelt a palettánkon, és ezekkel vágtunk bele a munkába – kizárólag mobilisan, helyszínre járva. A „telephely” akkoriban egy hátizsáknyi felszerelés és egy kisautó volt. Klasszikus garázscég-sztori – csak épp garázs nélkül.
Az első időszakban teljesen egyedül dolgoztam. Kora reggeltől késő estig róttam a várost, címtől címig, esőben, kánikulában, szélben. Volt, hogy társasházak udvarán dolgoztam, máskor irodaházak mélygarázsaiban, egyre gyakrabban pedig magánklienseknél, akik épp csak megreggeliztek, mire én már félig készen voltam az autójukkal.
Ahogy telt az idő, csatlakozott hozzám egy társ, a feleségem, így már ketten dolgoztunk. Egymásra hangolódtunk, rutint szereztünk, és szép lassan elkezdett kialakulni egy rendszer. Nem volt könnyű. Volt olyan nap, amikor egyetlen ügyfél sem jött össze – és olyan is, amikor 4-5 helyszínt jártunk be egymás után.
A legérdekesebb az volt, hogy az emberek sokszor nem is értették, mit csinálunk. „Autókozmetika mobilisan? Az meg hogy?” – kérdezték meglepetten. És amikor befejeztük a munkát, csak néztek: „Ez tényleg víz nélkül készült? Hogy lehet ilyen szép?” Az első döbbenetből hamar elismerés lett, és ez adott erőt továbbmenni.
Volt olyan ügyfél, aki leült mellénk kávéval a kezében, és végignézte az egész folyamatot – mint egy showműsort. Mások fotózták az autójukat és azonnal posztolták. Szájról szájra terjedt a hír: van egy vállalkozó pár, akik víz nélkül, profin, mobilisan takarítják az autókat. Ez már nem csak szolgáltatás volt – élmény is lett belőle.
A mobilitás nemcsak rugalmasságot adott nekünk, hanem közvetlen kapcsolatot is az ügyfelekkel. Látni az elégedettségüket, hallani a „wow” reakciókat – ezek voltak azok a pillanatok, amik megerősítettek bennünket abban, hogy jó úton járunk.

Fejlesztés, fejlődés – a profivá válás útja
Ahogy egyre több ügyfél ismerte meg a munkánkat és egyre nagyobb lett az igény a minőségre, mi sem elégedtünk meg az alapokkal. Lépésről lépésre elkezdtük továbbfejleszteni a szolgáltatásokat. Nem csak új eljárásokat dolgoztunk ki, hanem szinte megszállottként teszteltük a különböző szereket, anyagokat, technikákat – egészen addig, míg ki nem alakult egy olyan rendszer, ami minden igényt lefed.
Sokszor nem volt egyszerű. Voltak időszakok, amikor egy-egy új eljárás bevezetése hónapokig tartott, mire kiforrott. Volt, hogy egy anyag egyszerűen nem hozta a várt eredményt, vagy egy új eszköz csak a prospektusban tűnt ígéretesnek. De ezekből tanultunk a legtöbbet. Mert itt nincs sablon, nincs gyors siker – csak kőkemény tapasztalat és folyamatos visszacsatolás a gyakorlatból.
A haszon egy részét tudatosan visszaforgattuk a vállalkozásba. Ez kulcsfontosságú volt. Nem az volt a cél, hogy gyorsan „kivegyük a pénzt” – hanem az, hogy hosszú távon építkezzünk. Ennek köszönhetően ma már egy komplex, több mint 20-féle szolgáltatást kínáló autókozmetikai portfóliónk van, ami lefedi a teljes autóápolási spektrumot, az egyszerű külső tisztítástól a prémium belső detailingig, különleges kezelésekkel, bevonatokkal, szagmentesítéssel – és még sorolhatnám.
Mind a mai napig aktívan benne vagyunk a napi operatív munkában. Nem csak irányítunk – csináljuk is. Mert hiszünk abban, hogy csak az tud hitelesen vezetni egy ilyen vállalkozást, aki pontosan tudja, milyen kihívásokat jelent a terepen dolgozni, és mit vár el egy ügyfél a helyszínen. Ez a szemlélet adja meg azt a minőségi szintet, amit mára már a CCA-szintként ismernek az ügyfeleink.
A folyamatos fejlődés nálunk nem egy divatszó – hanem napi gyakorlat. Ez az, ami életben tartja a vállalkozást, és ez az, ami jövőbiztossá teszi az egész rendszert.

A Sátor – ahol a profizmus nem négy falhoz kötött
Miközben a mobilis szolgáltatásainkat egyre magasabb szintre emeltük, folyamatosan kerestük a továbblépés lehetőségét is. A fejlődés nálunk nem kampányszerű – ez egy folyamatos készenléti állapot. Akkor jött az ötlet: miért ne lehetne egy állandó helyszínünk – akár saját udvaron, akár egyszerű eszközökkel?
Így született meg a Sátor műhely gondolata. Nem túlzás azt mondani, hogy ez volt a következő szint a történetünkben. Egy egyszerű, 6×4 méteres sátorról van szó – semmi flanc, semmi csillogás. De céltudatosan, tudatosan, funkcióra építve. És ami még fontosabb: ott volt mögötte a tapasztalat, a szakértelem és a szívvel-lélekkel végzett munka.
A konkurencia legyintett. „Ez? Ez lenne egy műhely?” – hallottuk a hátunk mögött. De mi pontosan tudtuk, hogy nem az számít, milyen magas a fal vagy milyen fényes a csempe – hanem az, milyen minőségben végzed el a munkát. Az ügyfeleket nem a sátor érdekelte. Őket az érdekelte, hogy az autójuk kifogástalan állapotban legyen – és ezt meg is kapták, méghozzá kompromisszumok nélkül.
Az első pár ügyfél meglepve nézett körül, de amikor visszakapták a járművüket – tisztán, illatosan, aprólékosan kidolgozva – már nem volt kérdés. A sátorban ugyanaz a minőség született, mint bármelyik „klasszikus” műhelyben – sőt, sokszor magasabb színvonalon, mert mi nem a körítést adtuk el, hanem a szakmaiságot.
A sátor nekünk szimbólummá vált. Annak a bizonyítéka lett, hogy a fejlődés nem mindig az infrastruktúráról szól, hanem a gondolkodásmódról. Hogy ha van víziód, ha hajlandó vagy dolgozni érte, és nem félsz a kreatív megoldásoktól – akkor bármiből lehet értéket teremteni. Még egy ponyvából is.
Ez a hozzáállás hozta el azt az ügyfélkört, akik ma már nem azt kérdezik, hol dolgozunk – hanem azt, hogy van-e még szabad időpontunk.

70 ezres Suzuki – 70 milliós Mercedes: a sátorból garázsba
A sátorműhely sok mindenre megtanított minket. Arra, hogy nem a környezet határozza meg a minőséget – hanem az elhivatottság, a részletek iránti alázat, és az a hozzáállás, hogy minden egyes autóval úgy bánsz, mintha a sajátod lenne. És ez nemcsak szép elmélet: nálunk a gyakorlatban is működött.
Ez a szemlélet, ez a hozzáállás hozta el azt az eredményt, hogy egyre többen kezdtek el bennünket keresni – nemcsak magánszemélyek, hanem céges flották, veterán autó tulajdonosok, sőt autós rendezvényekre készülő tulajdonosok is. Egy ponton már alig győztük.
A sátras korszak alatt olyan autók fordultak meg nálunk, amik jól mutatták, mennyire sokszínű az ügyfélkörünk: a 70 ezer forintos Suzukitól egészen a 70 milliós, 50 éves Mercedes-Benz klasszikusig. A megbecsülés mindegyik járműnél ugyanaz volt – mert nálunk az érték nem az árcédulánál kezdődik.
Közel két éven keresztül, napi szinten, reggeltől estig dolgoztunk a sátorban. Nem volt szabadság, nem volt pihenő – csak fejlődés, tanulás és munka. És ez beérett. A bevétel exponenciálisan növekedett, és ezt nem szégyelltük visszaforgatni. Nem villogtunk, nem pörgetni akartuk a profitot – hanem építeni belőle. Új gépeket szereztünk be, fejlesztettük a padlózatot, rendbe tettük a gépkocsibeállót, új hő- és páraelvezetési rendszereket próbáltunk ki – minden egyes lépés egy újabb szint volt a minőség irányába.
A következő mérföldkő pedig már nem ponyvából, hanem fémből készült: könnyűszerkezetes, fémgarázst építettünk. Ez már nemcsak fejlesztés volt – ez egy új korszak kezdete lett. Egy valódi műhely, ami nemcsak a kényelmet hozta el nekünk, hanem új szintre emelte a szolgáltatásainkat is. Itt már magasabb szintű, hosszabb kivitelezésű kezeléseket is vállalhattunk, professzionálisabb eszközparkkal, optimalizált munkafolyamatokkal.
Ez a fémgarázs volt az első olyan állomás, ahol már nem csak dolgoztunk – hanem tudatosan márkát is építettünk.

Technológiai váltás – belépés a prémium ligába
Ahogy egyre feljebb léptünk a szakmai ranglétrán, világossá vált: nem elég jól dolgozni – új szintre kell emelni a kínálatot is. A minőség már nem csak a polírozás szintjén dőlt el, hanem azon, hogy milyen tartósságot, milyen védelmet tudunk biztosítani hosszú távon.
Így vezettük be egyik legfontosabb és legelőremutatóbb újításunkat: a Kerámia- és Grafén tartós bevonatokat. Polírozással már a sátorműhely időszakában is foglalkoztunk, de hamar látszott, hogy ezek a technológiák precizitást, pormentességet, teljes kontrollt igényelnek – azaz zárt, professzionális környezetet. A fémgarázs adott ehhez alapot, de valódi áttörés csak az új garázsműhelyben történt meg.
A grafénbevonat telepítésében elsők között voltunk az országban. Ez nemcsak egy új szolgáltatás volt – ez volt a belépő a prémium autókozmetikai technológiák világába. Ráadásul nem készen vettük át a megoldást, hanem mi magunk hoztuk be az amerikai technológiát Magyarországra, saját tapasztalatokra, tesztelési folyamatokra és kapcsolati hálóra építve. Ez egy új fejezet volt a márka életében: szakmai tekintélyt, versenyelőnyt és franchise-szintű értéket jelentett.
A technológiára pedig külön projektet is építettünk: megszületett a grafenvedelem.hu – egy dedikált alrendszer, amely kizárólag a CCA franchise partnerek számára elérhető tudás- és eszköztárat biztosít. Ez nem egyszerűen egy termék – ez egy know-how csomag, amely a CCA minőséget képviseli, kontrollált keretek között.
„A Garázs műhely” – új szint, új lehetőségek
A következő nagy váltás egy költözés kapcsán jött. A könnyűszerkezetes műhelyünket hátrahagyva egy teljesen új, professzionálisan kialakított 8×3,5 méteres garázsba helyeztük át a központi tevékenységet. Ez a hely már nemcsak fejlettebb volt – ez már kimondottan célirányosan lett kialakítva az autókozmetikai munkára.
30 darab LED fénycső került beépítésre – nem dísznek, hanem azért, hogy a legapróbb karc, hologram vagy lakkozási hiba se maradjon rejtve. A padlót Performance Floor rendszerrel burkoltuk, amely ipari szintű ellenállást, esztétikát és munkakomfortot biztosít. Ez már nem csak egy műhely volt – ez egy bemutatóterem szintű kivitelezési tér, ahol minden egyes munka egyfajta referencia lett.
Ezzel a váltással a működésünk professzionális szintre lépett. Már nem arról szólt a történet, hogy vállalkozunk – hanem arról, hogy rendszerben építjük a jövő autókozmetikai franchise-át és mutatjuk az utat a többieknek is!

A Telephely – amikor a vízmentes technológia otthonra talál
2022 nyarán adódott egy lehetőség, amire azonnal lecsaptunk. Egy olyan telephely vált kiadóvá, amely közel 20 éven át adott otthont hagyományos, vizes technológiával működő autókozmetikáknak. A hely atmoszférája, adottságai, felépítése ideális volt – de mi nemcsak helyszínt kerestünk, hanem egy új szintű működés alapját. A döntés nem volt kérdés: beköltöztünk – de teljesen új szemléletmóddal.
Most már egy 90 m²-es, három beállóval rendelkező zárt műhelyben dolgozunk, amely irodával, ügyfélváróval, étkezővel és külön raktárral is kiegészült. Ez már nem egy „kisvállalkozói” garázsmegoldás volt – ez egy tudatosan felépített, modern, környezettudatos, vízmentes autókozmetikai központ. A váltás óriási lépés volt. Egy olyan helyen, ahol egykor naponta több ezer liter vizet használtak el autómosásra, ma már egy csepp vizet sem pazarolunk el.
A legjobb visszajelzés? Sok esetben a három beálló is kevés. A kereslet folyamatosan nő – egyre többen keresnek minket tudatosan vízmentes autóápolásért. És nem csak a szolgáltatásaink, hanem az üzenetünk miatt: igenis lehet egyszerre prémiumot nyújtani és közben fenntarthatóan működni.
Ez a váltás nemcsak számunkra volt fordulópont, hanem példamutatás is lett a szakmában. A technológia, amit képviselünk, nem egyszerűen alternatíva a vizes rendszerekkel szemben – ez maga a jövő. Egy evolúciós fejlődés tanúi vagyunk, és mi ennek aktív alakítói vagyunk – nem csak követői.
Egyértelmű: amit elértünk, az nem a véletlen vagy a szerencse műve. Az intenzív növekedés mögött napi szintű elkötelezettség, folyamatos fejlesztés, új technológiák bevezetése, és a kompromisszummentes minőség áll. Nem dőlünk hátra – folyamatosan új megoldásokat keresünk, és ami beválik, azt rendszerszinten beépítjük a franchise partnereink számára is.
Számokkal is lehet beszélni: 2022 végéig több mint 4000 autó fordult meg nálunk különféle szolgáltatásokkal. Ezek között a legnépszerűbbek:
-
Alap Külső-belső tisztítás és ápolás
-
Prémium autóápolási csomag
-
Kárpittisztítás (amit télen-nyáron, teljes üzemi hatékonysággal végzünk!)
-
Fényszóró polírozás
-
Karosszéria polírozás
-
Kerámia- és Grafén tartós bevonat telepítés
Minden egyes szolgáltatás mögött ott van a tapasztalat, a tesztelés, a finomhangolás és a maximalizmus – ezért működik. És ezért választanak bennünket újra és újra az ügyfeleink.

CCA-CleanCar Autóápolás – nem irodából építettük, hanem a valóságból
Amit ma a CCA-CleanCar Autóápolás franchise jelent, az nem egy „asztal mellől kitalált üzleti modell”, hanem évek kemény terepmunkájának, hibáinak, fejlesztéseinek, teszteléseinek és sikereinek esszenciája. Azt adjuk tovább partnereinknek, amit mi is végigjártunk – és amit mi magunk ma is aktívan csinálunk. Nem csak irányítunk – dolgozunk is. Ezért vagyunk hitelesek!
A franchise ötlete nem egy üzleti terv mellékleteként született. Egyszerűen elkezdtek érdeklődni körülöttem: „Zsolt, én is ilyet szeretnék, hogy tudnék elindulni?” A siker, amit láttak, nem volt mesterkélt – valódi volt. Innen jött az igény, és mi rendszerbe tettük azt, ami addig organikusan működött. Így született meg a CCA-CleanCar Autóápolás franchise.
Küldetésünk: országos és európai környezetbarát autókozmetikai hálózat
A CCA célja világos: egy fenntartható, prémium minőséget nyújtó, válságálló, országos – és már nemzetközi – partnerhálózat felépítése, amely mobilisan vagy telephelyen dolgozva is ugyanazt a környezetbarát technológiát alkalmazza. Az innovációnk alapja, hogy gyakorlatilag nulla vízfogyasztással végzünk autóápolást. Míg más rendszerek 120–150 liter vizet elhasználnak egy tisztításhoz, mi mindössze 2–3 decilitert – és azt is kizárólag mikroszálas kendők megnedvesítésére.
És ami a legfontosabb: nemcsak hogy nem kell kompromisszumot kötni a minőség rovására, de sok esetben le is körözzük a hagyományos autókozmetikákat. Ez a tudás és technológia partnereinknek is elérhető – folyamatos képzéssel, szakmai támogatással, fejlesztésekkel.
Franchise-növekedés – számokkal bizonyítva
A 2018-as induláskor még csak egyetlen CleanCar pont létezett. Aztán beindult a gépezet:
-
2019 végére 7 partnerrel zártunk,
-
2020-ban – a pandémia ellenére, vagy éppen annak köszönhetően – újabb 4 partner csatlakozott.
-
2021-ben újra lendületet vettünk, és
-
2024 végére már 35 partner dolgozott CCA-technológiával.
Mindezt egy folyamatosan nehezedő gazdasági környezetben. A válságra sokan panaszkodtak – mi alkalmazkodtunk, optimalizáltunk és növekedtünk.
Miért? Mert a rendszerünk válságálló!
-
Alacsony rezsiköltség (nincs víz, nincs gáz, minimális áram)
-
Mobil és helyhez kötött működés is támogatott
-
Stabil kereslet, környezettudatos ügyfélkör
-
Rugalmasság, skálázhatóság, valós hozzáadott érték
Környezettudatosság: számok, amik önmagukért beszélnek
A rendszer fenntarthatósága nem üres PR-szlogen – konkrét, mérhető eredményekkel tudjuk alátámasztani:
-
2018: 33.000 liter megtakarított ivóvíz
-
2019: 122.000 liter
-
2020: 349.000 liter
-
2021: 1.000.000+ liter
-
2022: több mint 2.000.000 liter
- 2023: több, mint 3.000.000 liter
- 2024 végéig: több, mint 6.000.000 liter
Ezt a partnereinkkel közösen értük el, olyan ügyfelekkel együttműködve, akik nemcsak autójuk tisztaságát, hanem a környezet jövőjét is szem előtt tartják.
A lehetőség előtted van. Mi már bizonyítottunk.
A CCAAUTO NEM egy kísérleti rendszer.
Ez egy bizonyítottan működő, gyakorlati tapasztalatra épülő vállalkozói modell, amit bárki el tud sajátítani, aki hajlandó tanulni, dolgozni és fejlődni. Olyan franchise modellt kínálunk, amely:
-
nem igényel vizes technológiát
-
mobilisan is működik
-
alacsony költséggel indítható
-
prémium szolgáltatást ad
-
és a jövő technológiájára épül
Mi mutatjuk az utat. A döntés a tiéd.
👉 Csatlakozz a CCA-CleanCar Autóápolás franchise-hoz!
Lépj be egy olyan rendszerbe, ami bizonyítottan működik – válságban is, piacon is, hosszú távon is.
